Time To Investigate The Washington Post’s Qatari Collusion?

Even as the New Zealand government was condemning the Erdogan regime for using mosque shooting footage in its election rallies, the Washington Post decided to give the Islamist tyrant a platform.

It was the second time in six months that The Post had given Erdogan a platform.

Recep Tayyip Erdogan has prisons full of political dissidents. He has silenced the media and has tortured opponents. His brutal Islamist regime has been described as the world’s biggest jailor of journalists.

It’s been estimated that a third of the world’s imprisoned journalists have been locked up by his regime.

But that didn’t stop the Washington Post from giving the man who has locked up hundreds of journalists a forum to posture about the mysterious death of The Post’s own Qatari lobbyist: Jamal Khashoggi.

The Washington Post is a paper that is uniquely willing to not only advocate on behalf of Islamists and their causes, as it frequently does, but to provide a forum for some of the most toxic Islamists around. And those Islamists are invariably aligned with the Qatari-Turkish-Iranian axis and the Brotherhood.s

The paper’s decision to provide Osama bin Laden’s old friend, Jamal Khashoggi, with a forum for promoting Qatari interests, from the Brotherhood to attacks on Saudi rivals, and to then turn his death into a crusade, is part of a larger picture of collusion between The Post and Qatar’s Islamist axis.

Khashoggi was a Qatari lobbyist whose columns, as The Post was forced to admit, were shaped by the Qatar Foundation. The Foundation, an arm of the Qatari regime, proposed topics, drafted them and translated his columns. Jamal Khashoggi was not a journalist. He was a front for Qatar to plant columns attacking Saudi Arabia and promoting the Muslim Brotherhood in the Washington Post.

Last year, the Post was criticized for running an op-ed by Mohammed Ali al-Houthi, the leader of Yemen’s Houthi Jihadis whose motto is, “Death to America, Death to Israel, Curse the Jews, Victory to Islam.” The Jihadist group is backed by Iran and had launched an attack on the USS Mason.

After the attack, its commanding officer noted that “Mason’s actions protected 1,000 U.S. sailors on the warships and countless more mariners in merchant vessels.” What the Houthis couldn’t accomplish with kinetic weapons, its Qatari and Iranian allies sought to accomplish using the instrument of the Post.

The op-ed was the tip of a much larger iceberg in which the media spread Qatari and Iranian propaganda falsely claiming that the campaign against the Houthis had caused mass death in Yemen.

Typical Post headlines such as, “85000 children have starved to death” and “Enough is enough. End the war in Yemen” amplified the Islamist propaganda leading to Senate resolutions demanding that the United States leave Yemen to the Houthis. And allow Iran to take control of a vital strategic area.

The media flooded the zone with false claims that Saudi intervention, rather than Houthi larceny, had caused the famine. The truth emerged in an AP investigative report that revealed that large amounts of food were entering the country, but were being diverted by the Houthis for their own Jihadis or were being resold by the Shiite terror group to finance its war. These were the same tactics that Hamas, another Islamic terror group backed by Iran, had successfully used while the media falsely blamed Israel.

The Yemen famine was manufactured for tactical purposes by the Houthis who profited from stealing food while using a humanitarian crisis to force an end to the Saudi/American campaign against them. The more food they stole, the more money they made, the more people died and the more the propaganda circulated in Islamist mouthpieces like The Post urging that the Houthis be left alone.

Despite the revelations in the AP report, The Post continued pushing Islamist famine propaganda and members of the Senate continued relying on its reporting to undermine the US fight against Iran.

Erdogan and al-Houthi, like Jamal Khashoggi, were featured under Global Opinions. A highly visible banner touts “Post Opinions Arabic”. The Post’s global op-ed section doesn’t advertise foreign language translations for any other language. Its goal isn’t just influencing middle eastern politics. It doesn’t push op-eds in Persian, Turkish or, for that matter, Hebrew. Its goal, like that of Qatar, is the Arab world.

The regular Global Opinion section is already a mélange of Islamist axis agendas, attacks on China’s counterterrorism in Xinjiang, on Trump’s recognition of the Golan Heights, on Myanmar for fighting Islamic terrorism, promoting Iran’s puppet government in Baghdad, on Trump for backing the Saudis over Qatar, on French ‘Islamophobia’, and on Trump’s anti-Muslim ‘bigotry’.

But the Arabic op-eds read even more monotonously like Qatari propaganda with attacks on Saudi Arabia, Egypt’s President Sisi: a Saudi ally and opponent of Qatar’s Muslim Brotherhood allies.

There are no Arabic op-eds critical of Qatar. But there is one critical of Tunisia’s government by Fadil Aliriza. Fadil often writes for Middle East Eye, a Muslim Brotherhood site backed by Qatar.  MEE has been described as Qatar’s second media outlet. The Washington Post would be its third.

That’s no exaggeration.

Many of the Washington Post’s house headlines read like Qatari propaganda. “China has put 1 million Muslims in concentration camps. MBS had nothing to say,” a Fred Hiatt column headline screams.

MBS refers to the Saudi king. A prime Qatari target.

What does Saudi Arabia have to do with China? Not that much. Most Muslim countries, aside from members of the Islamist axis, have avoided offending China. Singling out MBS tells Americans nothing. It’s a message destined for Arab audiences in an Islamic slapfight between Qatar and Saudi Arabia.

Many Washington Post columns on Saudi Arabia now read in this Hiattesque way, written in English for an audience of Arab and Muslim elites operating out of Washington D.C. and foreign capitals. There is a long history of the agents of influence of oil-rich states sponsoring Washington D.C. propaganda. But it’s the first time that they have managed to turn the leading paper in the District into their mouthpiece.

“Can I possibly work for such a regime, and still look at myself in the mirror each morning?” Hiatt demanded of anyone taking Saudi money. Meanwhile, on a PBS show, Hiatt fumed that the Saudis were hurting American interests. “Everything this reckless 33-year-old crown prince has done has hurt American interests. He entered this war in Yemen, which has been a disaster. He broke with Qatar, an American ally. That’s been harmful to U.S. interests.” None of this harms America. It harms Qatar.

Confusing our interests with Qatari interests is the sort of thing that a Qatari lobbyist would do.

The Post pretends to offer its readers, global perspectives. Instead, it treats them to propaganda from foreign regimes and terrorist organizations engaged in open and covert wars with the United States.

This would be a problem even if the Washington Post’s target audience weren’t our country’s leaders.

The Post took the lead in pushing foreign collusion narratives. But if a bunch of Russian bots on Facebook supposedly posed a gigantic threat to democracy, what sort of threat do agents of influence in a paper read by some of the most powerful people in Washington D.C. pose to our country?

There’s no sign that Russian bots on Facebook ever made a meaningful difference. But The Post’s Islamist propaganda has influenced Senate resolutions on Khashoggi and Yemen.

Now that the Washington Post’s efforts to push conspiracy theories about Russian collusion have failed, it may be time to look into its Qatari collusion.

Article posted with permission from Daniel Greenfield